Možnosť vlastnoručne sa podieľať na premene priestoru skladiska stavebného materiálu na priestor na neformálne stretávanie sa a aktivity bol výraznou motiváciou pre celú skupinu. Fyzická práca v kolektíve rovesníkov na rozdiel od pasívneho prijímania informácií vo vzdelávacom procese školy v dopoludňajších hodinách je aj dnes výbornou príležitosťou na neformálne vzdelávanie sa v širokom spektre vedných disciplín – stavebníctve a práce so stavebnými materiálmi, biológii rastlín, ekologickom prístupe k využívaniu druhotných surovín, plánovaní a vyhodnocovaní architektonických návrhov a v ich realizácii. To všetko nám umožňuje celkový rozvoj osobnosti.
Navyše pokračujúca spolupráca a stretávanie sa s hendikepovanými deťmi, outdoorové aktivity pre nich aj pre nás, skrášlenie životného priestoru vlastnými rukami môžu byť pre nás prínosom a pre ostatných pozitívnym vzorom.